ДІАГНОСТИКА ПОРУШЕННЯ ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ
ПОРУШЕННЯ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ
Інструкція для батьків. Переглянувши
наведені нижче характеристики, зауважте, що властиво вашій дитині.
Інфантильна агресивність
•        
 Задерикуватий;
•        
 часто свариться
з дітьми;
•        
 мучить
навколишніх;
•        
 часто провокує
батьків;
•        
 ображає
оточуючих;
•        
 неслухняний;
•        
 постійно
пред'являє претензії батькам;
•        
 несподівані
прояви бурхливого темпераменту;
•        
 поводиться, як
тиран;
•        
 агресивний;
•        
 ревниво
ставиться до братів і сестер;
•        
 скаржиться, що
його не люблять;
•        
 свариться з
ровесниками;
•        
 невгамовний;
•        
 дратує інших
дітей;
•        
 надто багато
говорить;
•        
 знищує свої
речі, іграшки.
Надмірна
активність
•        
 Перебуває в
постійному русі;
•        
 багато
говорить;
•        
 говорить
дурниці;
•        
 неспокійно
спить;
•        
 несподівані
прояви бурхливого темпераменту;
•        
 нервово покусує
нігті;
•        
 не вміє чекати.
Відокремленість
•        
 Сором'язливий;
•        
 любить
усамітнюватися;
•        
 приховує свої
почуття;
•        
 бажає бути
непомітним;
•        
 не бере участі
в грубих іграх;
•        
 надає перевагу
перебуванню вдома;
•        
 мало
спілкується;
•        
 боязкий.
Страх
•        
 Схильний до
головного болю, у шкільному віці до мігрені;
•        
 часто болить
живіт;
•        
 страх перед
дитячим садком чи школою;
•        
 легко бере на
себе вину;
•        
 скаржиться, що
його не люблять;
•        
 може легко
блювати.
Порушення
сну
•        
 Не хоче спати
один;
•        
 боязкий; 
•        
 боїться
темряви;
•        
 спить
неспокійно;
•        
 невпевнений;
•        
 страждає від
жахіть.
Труднощі
в навчанні
•        
 Докладає багато
зусиль для вивчення матеріалу;
•        
 погано читає;
•        
 погано розділяє
слова на склади;
•        
 не справляється
з домашніми завданнями;
•        
 відстає від
інших учнів, одногрупників;
•        
 погано пише;
•        
 погано рахує;
•        
 легко
відволікається.
Агресивна
поведінка
•        
 Інколи
поводиться погано, щоб привернути до себе увагу;
•        
 із задоволенням
провокує дітей;
•        
 заважає іншим
дітям своєю непосидючою поведінкою;
•        
 штовхає,
зачіпає і б'є дітей;
•        
 завжди
знаходить недоліки в тому, що роблять інші діти;
•        
 коли сердиться,
погрожує зробити зло іншим дітям.
Замкнута
поведінка
•        
 Боїться
сторонніх дорослих;
•        
легко виходить із рівноваги в новій обстановці;
•        
 боїться, що
програє під час гри;
•        
 тремтять руки,
коли хвилюється;
•        
 швидко
лякається;
•        
 ніколи не
кричить голосно, навіть якщо є всі причини сердитись;
•        
 не захищається,
коли інші діти ображають.
Пасивно-агресивна
поведінка
•        
 Стає капризним і впертим, якщо щось не
вдається;
•        
 ображається
через найменшу критику стосовно себе;
•        
 вважає, що всі
повинні йому в усьому догоджати;
•        
від будь-якої необхідності послухатися скаженіє;
•        
 зі злістю в
очах дивиться на оточуючих;
•        
 постійно
ображений;
•        
 коли сердиться,
ні з ким не розмовляє.
ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ ТРИВОЖНОСТІ І СХИЛЬНОСТІ ДИТИНИ ДО НЕВРОЗУ (За А. Захаровим)
Мета:
оцінити емоційний стан дитини, його зв'язок із поведінковими реакціями.
Інструкція для батьків.
Якщо відзначена особливість поведінки виражена й останнім часом збільшується,
то відповідний пункт оцініть у 2 бали. Якщо зазначені прояви трапляються
періодично, то відповідний пункт оцініть в 1 бал. За відсутності названих у
пункті особливостей поведінки поставте 0 балів.
Твердження
- Легко засмучується, довго переживає, занадто близько все бере до серця.
- Коли щось не так — плаче, не може заспокоїтися.
- Вередує без причини, дратується через дрібниці, не може чекати, терпіти.
- Дуже часто ображається, сердиться, не терпить ніяких зауважень.
- Украй нестійкий настрій: може сміятися і плакати одночасно.
- Засмучується без очевидної причини.
- Як і в перші роки свого життя, ссе соску, палець, усе крутить у руках.
- Довго не засинає без світла і без присутності поруч близьких; спить неспокійно, часто прокидається вночі; не може вранці одразу прийти в себе.
- Надто збуджується, коли потрібно стримуватися, або гальмує, виконуючи щось.
- З'являються виражені страхи, побоювання у будь-яких нових, невідомих або відповідальних ситуаціях.
- Зростає невпевненість у собі, нерішучість у діях і вчинках.
- Швидко втомлюється, відволікається, важко сконцентровує увагу.
- Усе важче знайти спільну мову, домовитися; постійно змінює рішення або поринає в себе.
- Скаржиться на головні болі ввечері або на болі в ділянці живота вранці; часто блідне, червоніє, упріває; чухається без очевидної причини; страждає від алергії, різних висипів на шкірі.
- Знижується апетит, часто і довго хворіє, без причини піднімається температура; часто пропускає дитячий садок чи школу.
Інтерпретація
результатів
Отримані бали потрібно додати.
- 30 - 20 балів — безсумнівний нервовий розлад.
- 19 - 15 балів — невроз був або буде найближчим часом.
- 4 - 10 балів — є ознаки нервового розладу, але вони не обов'язково свідчать про наявність захворювання.
- 9 - 5 балів — є схильність до виникнення нервового розладу, потрібно бути уважнішими до стану нервової системи дитини.
- 4 - 0 балів—відхилення несуттєві, є виявами вікових особливостей дитини, які з часом минуть.

 
Немає коментарів:
Дописати коментар