Тести для батьків



Тест « Чи загрожує вам нервовий зрив?»
1.     Чи важко вам звертатися до когось із проханням про допомогу?
а) так, завжди - 3;
б) дуже часто - 2;
в) дуже рідко -  3;
г) ніколи – 0.
2.     Думаєте ви про свої проблеми у вільний час?
а) дуже часто - 5;
б) часто 4;
в) іноді – 2;
г) дуже рідко - 1;
д) ніколи - 0.
3.     Якщо ви бачите, що в людини щось не виходить, чи відчуваєте бажання зробити це замість неї?
а) дуже часто - 5;
б) часто - 4;
в) іноді - 2;
г) дуже рідко - 1;
д) ніколи – 0.
4.    Чи довго переживаєте через неприємності ?
а) дуже часто - 5;
б) часто - 4;
в) іноді - 2;
г) дуже рідко -1;
д) ніколи - 0.
5.     Скільки часу ви приділяєте собі ввечері:
а) більш, ніж 3 години -0;
б) 1-2 години -1;
в) більше години -2;
г) жодної хвилини - 4.
6.     Якщо вам пояснюють щось із зайвими подробицями, чи маєте звичку перебивати?
а) так, завжди -4;
б) часто -3;
в) залежно від обставин -2;
г) рідко - 1;
д) ні - 0.
7.    Чи завжди ви поспішаєте?
а) так, постійно - 5;
б) часто поспішаю - 4;
в) поспішаю як усі, іноді - 2;
г) поспішаю лише у виняткових ситуаціях - 1;
д) ніколи – 0.
8.    Важко вам відмовитися від смачної їжі:
а) так, завжди -3;
б) часто - 2;
в) іноді - 1;
в) дуже рідко - 1;
г) ніколи - 0.
9.   Доводиться вам мати декілька справ одночасно?
а)так, завжди - 5;
б) часто – 4;
в) іноді-3;
г)зрідка - 1;
д) ніколи-0.
10.                      Трапляється, що під час розмови ваші думки десь далеко?
а) дуже часто - 5;
б) часто - 4;
в) трапляється – 3;
г) дуже рідко - 1;
д) ніколи - 0.
11.                      Чи не здається іноді вам, що люди говорять про нудні, марні речі?
а) дуже часто - 5;
б) часто - 4;
в) іноді - 2;
г) зрідка -1;
д) ніколи - 0.
12.                      Нервуєте, коли стоїте в черзі?
а) дуже часто - 5;
б) часто - 4;
в) іноді – 2;
г) зрідка - 1;
д) ніколи - 0.
13.                      Любите давати поради?
а) дуже часто - 5;
б) часто - 4;
в) іноді - 2;
г) зрідка - 1;
д) ніколи – 0.
14.                      Довго ви сумніваєтеся перед прийняттям рішення:
а) дуже часто - 5;
б) часто - 4;
в) іноді - 2;
г) зрідка - 1;
д) ніколи - 0.
15. У якому темпі ви говорите?
а) скоромовкою - 3;
б) швидко - 2;
в) спокійно - 1;
г) уповільнено - 0.
Підрахуйте суму балів:
Від 45 до 65 балів. Нервовий зрив для вас - реальна можливість, зверніть увагу на своє здоров'я. Подібна нервозність може бути наслідком авітамінозу, загальної перевтоми.
Від 20 до 40 балів. Намагайтеся ставитися до життя спокійніше, не сприймайте дрібні невдачі як життєву драму. Ви в змозі контролювати себе самі, спокійно аналізуйте те, що відбувається у вашому житті.
До 19 балів. Вам вдається зберігати спокій і рівновагу. Намагайтеся і надалі уникати надмірних хвилювань.
0 балів. Мабуть, такий результат нереальний для вас, бо він характеризує безініціативну, нудну людину.


ТЕСТ «ЧИ В  ПОРЯДКУ  У ВАС НЕРВИ?»
Стреси, постійні перевантаження нерідко називають «хворобою століття». Бага­то хто з нас помічає, що стає дедалі більш дратівливим, запальним, нервовим. Як же ми долаємо повсякденні подразники? Наскільки нам вдається оволодіти собою у важливий критичний момент. Хоча б приблизну відповідь на ці запитання, можли­во дасть цей тест.
Ø Дуже;
Ø Не особливо;
Ø Ні в якому разі.
Чи виводять вас із рівноваги:
-       Зім'ята сторінка газети, яку ви хоче­те почитати?
-       Літня жінка, одягнута, як молодень­ка дівчина?
-       Надмірна близькість співбесідника (наприклад, у тролейбусі в годину «пік»)?
-       Жінка, що палить на вулиці?
-       Коли якась людина кашляє у вашу сторону?
-       Коли хтось гризе нігті?
-       Коли хтось сміється не до речі?
-       Коли хтось намагається вчити вас, що і як треба робити?
-       Коли кохана дівчина чи юнак пост­ійно запізнюється?
-       Коли в кінотеатрі той, хто сидить пе­ред вами весь час крутиться й коментує сюжет фільму?
-       Коли вам намагаються переказати сюжет цікавого роману, який ви тільки зби­раєтеся прочитати?
-       Коли вам дарують непотрібні предме­ти?
-       Гучна розмова в громадському транс­порті?
-       Надто сильний запах парфумів?
-       Людина, яка жестикулює під час роз­мови?
-       Колега, що дуже часто вживає іно­земні слова?

Інтерпретація
За кожну відповідь:
«дуже» - три бали;
«не особливо» - однин бал;
«ні в якому разі» - нуль.
Більше 50 балів
Вас не віднесеш до терплячих і спокій­них людей. Вас дратує все, навіть незначні речі. Ви запальні, легко виходите з себе. А це надто розхитує нервову систему, від цьо­го страждають оточуючі.
Вас можна віднести до найчисленнішої групи людей. Вас дратують речі тільки найнеприємніші, але з буденних негод ви не робите драму. До неприємностей ви вмієте «повертатися спиною», досить легко забу­ваєте про них.
Ви дуже спокійна людина, реально ди­витеся на життя. Вас не так легко можна вивести з рівноваги.


ТЕСТ «ПРИХОВАНИЙ СТРЕС»
Часто навіть незначні повсякденні не­приємності суттєво впливають на нерви лю­дини. Ось дев'ять таких ситуацій, коли ці неприємності виникають. Замисліться, які з них вас нервують найбільше.
1.  Ви хочете зателефонувати, але по­трібний номер постійно зайнятий.
2.  Ви помічаєте, що хтось за вами сте­жить.
3. Ви з кимось розмовляєте, а інший по­стійно втручається в вашу бесіду.
4.  Хтось перериває план ваших думок.
5.  Хтось безглуздо підвищує голос.
6.  Ви погано почуваєтеся, коли бачите комбінацію кольорів, що на вашу думку не поєднуються.
7. Коли ви вітаєтеся з кимось за руку й не відчуваєте ніякої приязні.
8.  Коли ви розмовляєте з людиною, яка орієнтується в темі бесіди краще за вас.
9.  Коли ви щось розповідаєте людині й бачите, що вона вас не слухає.
Якщо більше п'яти ситуацій заважкі для вас, це означає, що буденні негаразди добряче розхитали вашу нервову систему. Візьміть себе в руки.

Тест на об’єктивність

І батькам і вчителям дуже важливо бути об’єктивним стосовно своїх дітей і всіх учасників навчльно-виховного процесу. З допомогою цього тесту ви зможете з’ясувати наскільки ця якість властива саме вам.
1.  На вашу думку ті, хто завжди особливо ретельно дотримується прийнятих правил поведінки і ніколи не відступає від правил гарного тону:
a)     ввічливі і приємні у спілкуванні (2);
b)    суворо виховані (1);
c)     по суті, нещирі і за всім цим старанно приховують свій справжній характер (4).
2.     Ви знаєте подружню пару, яка ніколи не свариться. Як ви гадаєте, вони:
a)     щасливі (2);
b)    байдужі один до одного (1);
c)     приховують свої взаємини від оточуючих (4).
3.    Припустимо, що ви вперше бачите людину, й вона зразу починає розповідати вам анекдоти, говорити дотепи. Як можна охарактеризувати цю людину:
a)     жартівник (1);
b)    почуває себе невпевнено у вашому товаристві (2);
c)     просто бажає справити гарне враження (4).
4. Ви розмовляєте на тему, яка цікавить вас обох. Ваш співрозмовник жестикулює під час розмови. Про що це свідчить:
a)     про його внутрішнє хвилювання (4);
b)    про те, що він надто стомився (2);
c)     про те, що він нещирий (1).
5.     Ви вирішили краще пізнати когось із ваших знайомих. Як краще це зробити:
a)     запросити в гості (1);
b)    поспостерігати за ними під час конкретної справи (2);
c)     побачити як він поводиться в конфліктній, емоційно-напруженій ситуації (4).
6.    Ви опинилися в ресторані з людиною, яка на ваш погляд дає офіціанту надто великі чайові. Чому вона так діє:
a)     бажає справити враження на оточуючих (4);
b)    має намір завоювати довіру офіціанта (2);
c)     вона – просто добра й щедра людина (1).
7.  Ви знаєте людей, які самі ніколи не починають розмову першими, які вони насправді на ваш погляд:
a)     потайні й не розмовляють, щоб не видати себе (2);
b)    надто сором’язливі (4);
c)     надто вразливі й бояться, що скажуть щось не так і їм нанесуть образу (1).
8.     Деяких людей, не розмовляючи з ними можна оцінити по виразу обличчя. Що на вашу думку, означає низький лоб у людини:
a)     незначний розум (1);
b)    впертість (2);
c)     не можу сказати нічого конкретного (4).
9.     Що ви думаєте про людину, яка при розмові не дивиться іншому у вічі:
a)     у неї комплекс (1);
b)    вона не достатньо відверта в тому, що говорити (4);
c)     вона просто розсіяна (2).
10.Ви, мабуть, знаєте таких людей, які, коли трапляється щось неприємне, одразу заявляють, що давно все знали й завбачали, але нічого не наважувалися зробити раніше тому, що не бажали потрапляти в неприємну історію. Що це за людина:
a)     з вольовим характером, витримані (1);
b)    у яких немає нічого за душею (4);
c)     хвалькуваті (2).
11.Уявіть людину, яка має гарне матеріальне становище, але завжди купує дешеві речі. Чому вона так робить:
a)     скромна, невибаглива (2);
b)    бережлива, економна (4);
c)     жадібна, скнара (1).
12.Вам, мабуть, доводилось оцінювати людей за зовнішнім виглядом. Повні люди, на вашу думку:
a)     симпатичніші за інших, бо завжди відкриті до спілкування, добрі й веселі (2);
b)    не дуже симпатичні, бо зазвичай апатичні й ліниві (1);
c)     вони такі ж як і всі, серед них є й гарні, й не дуже гарні (4).

Оцінка результатів тесту
40 і більше балів – людина легко складає думку про людей і легко говорить про це тому, кого ця думка стосується. Але в її думці про людей чимало суб’єктивності й самовпевненості.
Від 31 до 39 балів – така людина уміє об’єктивно оцінювати інших і не боїться визнати свої помилки в цій справі.
Від 21 до 30 балів – людина не завжди впевнена в правильності своєї думки, інколи буває необ’єктивною через те, що легко змінює свою думку, підпадаючи під вплив інших.
20 балів і менше – людина дуже довірлива й здатна сприймати людей не об’єктивно, доволі поверхнево, часто помиляючись при цьому.


Дайте, будь ласка, відповіді на питання анкети, відзначаючи «галочкою» або «+» відповідь у потрібній графі.


Питання
Майже завжди
Іноді
Ніколи
Оцінювання розвитку пізнання
1.
Чи володіє дитина основними поняттями (правий – лівий, великий – малий, верх – низ тощо)?
2.
Чи здатна дитина класифікувати предмети, наприклад, речі, які можуть котитися та які не можуть котитися?
3.
Чи може дитина вгадати кінцівку простої історії?
4.
Чи може дитина утримувати в пам’яті і виконувати як мінімум три вказівки?
5.
Чи може дитина назвати більшість великих та малих літер алфавіту?
Оцінювання базового досвіду дитини
6.
Чи доводилося дитині супроводжувати вас до відділення банку, пошти?
7.
Чи відвідувала дитина бібліотеку?
8.
Чи доводилося дитині бувати в зоопарку, селі, музеї?
9.
Чи маєте ви можливість регулярно читати дитині книги чи розповідати історії?
10.
Чи виявляє дитина до чого-небудь підвищений інтерес? Чи є в неї хоббі?
Оцінювання мовленнєвого розвитку
11.
Чи може дитина назвати і позначити основні предмети, які її оточують?
12.
Чи легко дитині відповідати на питання дорослих?
13.
Чи може дитина пояснити призначення різних речей: щітки, пилососа, холодильника?
14.
Чи може дитина пояснити, де розташовані предмети: на столі, під столом, у столі?
15.
Чи спроможна дитина розповісти історію, описати певний випадок, що трапився з нею?
16.
Чи чітко дитина вимовляє слова?
17.
Чи правильним є мовлення дитини з точки зору граматики?
18.
Чи здатна дитина брати участь у загальній розмові, розіграти яку-небудь ситуацію або грати в домашньому спектаклі?
Оцінювання емоційного розвитку
19.
Чи виглядає дитина весело (вдома, серед товаришів)?
20.
Чи сформувалося в дитини уявлення про себе як людину, яка здатна на певний вчинок?
21.
Чи може дитина працювати самостійно, змагатися у виконанні завдань з іншими дітьми?
22.
Чи легко дитині «переключатися» під час змін у звичному розпорядку дня, перейти до розв’язання нового завдання?
Оцінювання вміння спілкуватися
23.
Чи бере участь дитина у грі інших дітей, чи ділиться з ними?
24.
Чи дотримується вона черговості, коли цього вимагає ситуація?
25.
Чи здатна дитина слухати інших, не перебиваючи?
Оцінювання фізичного розвитку
26.
Чи добре дитина чує?
27.
Чи добре вона бачить?
28.
Чи здатна вона посидіти спокійно протягом певного часу?
29.
Чи розвинена в неї координація, чи сформовані моторні навички (наприклад, чи може вона грати в м’яч, стрибати, спускатися та підніматися сходами)?
30.
Чи виглядає дитина бадьорою і захопленою?
31.
Чи виглядає дитина ситою, здоровою та такою, що відпочипочила?
Зорове розрізнення
32.
Чи може дитина ідентифікувати схожі і несхожі форми?
33.
Чи може дитина розрізняти букви і короткі слова (наприклад, Б – П, кіт - рік)?
Зорова пам’ять
34.
Чи може дитина помітити відсутність картинки, якщо їй спочатку показати серію із трьох картинок, а потім забрати одну з них?
35.
Чи знає дитина власне ім’я або хоча б 6-8 назв предметів, що зустрічаються в її повсякденному житті?
Зорове сприйняття
36.
Чи здатна дитина розкласти серію картинок у правильному порядку?
37.
Чи розуміє дитина, що необхідно читати зліва направо?
38.
Чи може вона самостійно, без сторонньої допомоги скласти головоломку з 15 елементів?
39.
Чи може дитина інтерпретувати картинку: сформулювати головну думку, простежити зв’язки?
Рівень слухових здібностей
40.
Чи може дитина римувати слова?
41.
Чи спроможна вона розрізняти слова, що починаються з різних звуків (наприклад: сік - рік)?
42.
Чи може дитина повторити за дорослим кілька слів або цифр?
43.
Чи здатна дитина переказати історію, дотримуючись основної думки та послідовності дій?
Оцінювання ставлення до книг
44.
Чи виникає в дитини бажання подивитися книги самостійно?
45.
Чи уважно та із задоволенням вона слухає, коли їй читають углос?
46.
Чи ставить дитина питання про слова?
Загальна та психологічна готовність
Чи може ваша дитина:
1.
Пояснити за допомогою слів, але не показуючи пальцем, чого вона хоче?
2.
Висловлюватися зв’язно, наприклад: «Покажи мені…»?
3.
Розуміти зміст того, про що їй читають?
4.
Чітко вимовляти своє ім’я?
5.
Запам’ятати свою адресу та номер телефону?
6.
Писати олівцем або крейдою на папері?
7.
Користуватися фарбами, пластиліном, кольоровими олівцями, фломастерами?
8.
Вирізати кожицями з тупими кінцями, до того ж рівно та не поранившись?
9.
Слухати та дотримуватися отриманих вказівок?
10.
Бути уважною, коли хтось із нею розмовляє?
11.
Зосередитися хоч на 10 хвилин, щоб виконати отримане завдання?
12.
Радіти, коли їй читають уголос або розповідають історії?
13.
Позитивно оцінювати сбе: «Я – людина, яка здатна…»?
14.
Коли дорослі змінюють тему розмови, зробити те саме?
15.
Виявляти цікавість до навколишніх предметів?
16.
Бути в злагоді з іншими дітьми?
Ваші взаємини з дитиною, ваша роль у підготовці її до навчання (тут важливо відповідати чесно хоча б перед собою)
1.
Чи подобається вам ваша дитина?
2.
Чи слухаєте ви те, що дитина говорить?
3.
Чи дивитеся ви на дитину, коли вона розмовляє із вами?
4.
Чи намагаєтеся ви створити в дитини відчуття значущості того, про що вона говорить?
5.
Чи виправляєте ви мовлення дитини?
6.
Чи дозволяєте ви дитині помилятися?
7.
Чи хвалите ви дитину, чи обіймаєте її?
8.
Чи смієтеся ви разом із нею?
9.
Чи знаходите ви щодня час для читання дитині та для бесіди із нею?
10.
Чи граєте ви з дитиною у які-небудь ігри?
11.
Чи заохочуєте ви інтереси і захоплення дитини?
12.
Чи є в дитини хоча б одна-дві власні книги?
13.
Чи є в дитини вдома місце, що належить тільки їй?
14.
Чи намагаєтеся ви показувати дитині приклад, читаючи газети, журнали, книги, взагалі цікавлячись навколишніми подіями?
15.
Чи обговорюєте ви з дитиною та з усією родиною щось цікаве із прочитаного або почутого вами?
16.
Чи намагаєтеся ви сказати все за дитину, перш ніж вона сама встигне відкрити рота, наприклад, у магазині або в зубного лікаря?
17.
Чи дивитеся ви телевізор разом з дитиною?
18.
Чи ставите ви дитині питання про зміст побаченого по телевізору?
19.
Чи обмежуєте ви можливість дитини дивитися телевізор?
20.
Чи намагаєтеся ви ходити з дитиною на прогулянки?
21.
Чи збираєтеся ви разом із дитиною відвідати зоопарк, театр, музей?

Оцінювання результатів
Останній блок анкети «Ваші взаємини з дитиною, ваша роль у підготовці її до навчання» ви можете оцінити за наступною шкалою.
За кожну відповідь «майже завжди» - 4 бали; «іноді» - 2 бали; «ніколи» - 0 балів.
Якщо сума отриманих балів дорівнює 88, - це дуже гарний показник, який свідчить про те, що батьки приділяють дитині багато часу та уваги, їхні взаємини  складаються гармонійно.
Якщо сума отриманих балів дорівнює 44, - це означає, що між батьками і дитиною існують досить гарні взаємини, і  дорослі приділяють дитині чимало часу, однак ще є до чого прагнути.
Якщо сума отриманих балів менше за 22, то батькам необхідно замислитися, чи достатньо сил і часу вони приділяють вихованню дитини, що у взаєминах можна змінити, щоб ситуація виглядала інакше.
 Попередні блоки можна оцінити аналогічно.


ТЕСТИ ДЛЯ БАТЬКІВ
для виявлення готовності до школи

Тест 1
Дає змогу визначити, наскільки у дитини розвинені вольові звички — стійкі способи саморегуляції діяльності (трудової, навчальної) та спілкування. Вони є основою довільного запам'ятовування, уваги, навичок мислення.
1. Чи достатньо сформовані у дитини гігієнічні навички (чистить зуби вранці, миє руки перед їжею)?
а) робить завжди сама, без нагадування;
б) робить завжди, але інколи треба нагадувати;
в) без спеціального нагадування не робить.
2. Чи допомагає дитина вдома по господарству (миє посуд, прибирає постіль, накриває на стіл)?
а) робить постійно;
б) робить часто;
в) робить дуже рідко.
3. Чи є у дитини стійкі навички самообслуговування (може сама собі приготувати бутерброд, одягнутися відповідно до погоди, зав'язати шарф)?
а) є достатньою мірою;
б) є деякі;
в) немає.
4. Чи вміє дитина утримувати увагу досить тривалий час (15—20 хв), коли знаходиться сама (у читанні вголос, малюванні, грі)?
а) дуже часто вміє;
б) вміє зрідка;
в) не вміє.
5. Чи здатна дитина керувати своїми бажаннями (не їсть перед їжею цукерок, хоч вони їй доступні; не капризує, коли старші щось заборонили)?
а) уміє достатньою мірою;
б) уміє тільки зрідка;
в) не вміє.
6. Чи вміє дитина поводитися за столом (правильно сидить, охайно їсть)?
а) як правило, вміє;
б) вміє, але робить далеко не завжди;
в) не вміє.
7. Чи є у дитини більш-менш стійкі інтереси: слухання музики, малювання, заняття мовами, конструювання, ліплення з пластиліну?
а) всі досить стійкі;
б) інтереси є, але весь час змінюються;
в) наявні інтереси відсутні.
8. Чи вміє дитина поводитись у суспільстві (не перебиває старших, без нагадування вітається, прощається, дякує)?
а) вміє;
б) вміє, але інколи доводиться нагадувати;
в) не вміє.
9. Чи дотримується дитина певного режиму дня (часу прогулянки, їжі)?
а) як правило, так;
б) взагалі дотримується, але інколи порушує;
в) ні, не дотримується.
10. Якщо дитина ставить запитання, чи завжди вона вислуховує відповіді?
а) як правило, з цікавістю вислуховує пояснення;
б) інколи, відповідаючи на запитання, не слухає, відволікається;
в) інколи запитує просто так, не потребуючи відповіді.
11. Чи прибирає за собою іграшки після гри, альбом після малювання, книжки, зошити після читання, письма?
а) завжди прибирає;
б) завжди прибирає після нагадування;
в) не прибирає.
Аналіз результатів
Перший варіант відповіді (а) в кожному запитанні — 3 бали, другий (б) — 2 бали, третій (в) — 1 бал.
Потім знаходять суму балів, одержаних в усіх 11 запитаннях.
Рівень сформованості вольових звичок ви­значається за такими критеріями:
високий33—27 балів;
хороший — 26—22 бали;
середній — 21—18 балів;
низький — 18 балів і нижче.

Тест 2
Дає змогу визначити, чи готові ви віддати свою дитину до школи.
1.Мені здається, що моя дитина вчитиметься гірше за інших дітей.
2.Я побоююсь, що моя дитина часто ображатиме інших дітей.
3.На мій погляд, чотири уроки — це непомірне навантаження на малюка.
4.Важко бути впевненим, що вчителі молодших класів добре розуміють дітей.
5.Дитина може спокійно вчитися тільки в тому випадку, коли вчителька — її рідна мати.
6.Важко уявити, що першокласник може швидко навчитись читати, писати, рахувати.
7.Мені здається, що діти в цьому віці ще не здатні дружити.
8.Боюся навіть думати про те, що моя дитина обходитиметься без денного сну.
9.Моя дитина часто плаче, коли до неї звертається доросла незнайома людина.
10.Моя дитина ніколи не ходила до дитячого садка і весь час проводила з матусею.
11.Початкова школа, на мою думку, рідко здатна чогось навчити дитину.
12.Я побоююсь, що однокласники дражнитимуть мою дитину.
13.Мій малюк значно слабший за своїх однолітків.
14.Боюсь, що вчителька не зможе правильно оцінити успіхи кожної дитини.
15.Моя дитина часто каже: «Мамо, ми підемо до школи разом!»
Впишіть свої відповіді до таблиці 3: якщо ви згодні з твердженням, напишіть хрестик після дужки, якщо незгодні — залиште клітинку порожньою.
Таблиця З
І
ІІ
ІІІ
ІV
V
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)





Разом:
Аналіз результатів
до 4балів — це означає, що у вас є всі підстави оптимістично чекати 1 вересня (ви самі достатньо готові до шкільного життя вашої дитини);
5—10 балівкраще підготуватися до можливих труднощів заздалегідь;
10 балів і більшебуло б непогано порадитися з дитячим психологом.
А тепер звернемо увагу на те, в яких стовпчиках отримано 2 чи 3 хрестики:
1— необхідно більше займатися іграми і завданнями, які розвивають пам'ять, увагу, дрібну моторику;
2необхідно звернути увагу на те, чи вміє ваша дитина спілкуватися з іншими дітьми;
3— передбачаються труднощі, пов'язані із здоров'ям дитини, але ще є час для загартування;
4— побоювання, що дитина не знайде контакту з учителем: треба пограти з дитиною в сюжетно-рольові ігри за шкільною тематикою;
5—дитина дуже прив'язана до матері. Може, краще віддати її в невеличкий клас чи віддати до школи на наступний рік? У будь-якому випадку корисно пограти з дитиною в школу.



Тест для батьків про взаємовідносини з дітьми
1.     Як ви вважаєте, чи є у вашій сім’ї взаєморозуміння з дітьми?
2.     Чи розмовляють з вами діти «від душі», чи радяться з вами з особистих питань?
3.     Чи цікавляться діти вашою роботою?
4.     Чи знаєте ви друзів ваших дітей?
5.     Чи бувають вони у вашому домі?
6.     Чи беруть діти разом з вами участь у домашніх справах?
7.     Чи перевіряєте ви, як учать уроки ваші діти?
8.     Чи є у вас спільні з ними заняття і захоплення?
9.     Чи беруть участь діти у підготовці сімейних свят?
10.Чи хочуть діти, щоб ви були разом з ними під час «дитячих світ», чи бажають проводити їх без дорослих?
11. Чи обговорюють з вами діти прочитані книги?
12. А телепередачі?
13. Чи відвідуєте ви всією сім’єю театри, музеї, концерти, кіно?
14. Чи проводити ви родинні прогулянки, турпоходи, екскурсії?
15.  Як ви вважаєте краще проводити відпустку – разом з дітьми чи без дітей?
Інструкція:
Підрахуйте суму балів: якщо ви відповіли позитивно на питання, то поставте 2 бала; якщо частково позитивно – 1 бал; негативно – 0 балів.
Аналіз результатів:
понад 20 балів – ваші взаємини вцілому можна назвати сприятливими;
від 10 до 20 – взаємини задовільні, але не досить різносторонні. Подумайте, чим можна їх збагатити і поглибити;
менше 10 балів – ваші контакти з дітьми незадовільні, їх потрібно обо’язково налагодити.

Які ви батьки?
Кому з нас, батькам, не хочеться отримати відповідь на питання, які ми батьки? Саме тому пропоную тест-гру. Спробуйте відмітити ті фрази, які ви частенько вживаєте при спілкуванні з дітьми.
1.     Скільки разів тобі повторювати! (2)
2.     Порадь мені, будь ласка. (1)
3.     Не знаю, щоб я без тебе робила? (1)
4.     У кого ти такий (така) удався? (2)
5.     Які в тебе гарні друзі! (1)
6.     Ну на кого ти схожий(а)? (2)
7.     Все в твоїх руках! (2)
8.     Ти моя опора і помічниця! (1)
9.     Ну що за друзі в тебе! (2)
10.  Про що ти тільки думаєш! (2)
11.  Яка ти в мене розумниця! (1)
12.  Як ти вважаєш, синку (донечко)? (1)
13.  У людей діти, як діти, а ти?! (2)
14.  Який ти в мене тямущий! (1)
Тепер підрахуйте загальну кількість балів і знайдіть відповідь. Звичайно, ви розумієте, що цей тест лише натяк на справжній стан справ, бо те, який ви батько не знає ніхто краще за вас самих.
7-8 балів – ви живете з дитиною в повній злагоді. Вона щиро вас любить і поважає. Ваші взаємини сприяють становленню її особистості.
9-10 балів – ви непослідовні в спілкуванні з дитиною. Вона поважає вас, хоча й не завжди з вами відверта. Її розвиток залежить від випадкових обставин.
11-12 балів – вам необхідно бути уважнішим до дітей. Ви користуєтесь у них авторитетом, але, погодьтесь, авторитет не замінить любові. Розвиток вашої дитини залежить швидше від випадку, ніж від вас.
13-14 балів – ви й самі відчуваєте, що йдете неправильним шляхом. Між вами й дитиною немає довіри. Спробуйте налагодити відносини, прислухайтесь до дитини.

Тест «Яка ви мати?»
1.     Якщо у ваших дітей з’явилися проблеми або вони закохалися, то як ви про це дізналися?
a)     вони самі про це розповіли;
b)    вони розповіли про це татові або іншій близькій людині;
c)     я – мати, я це просто відчула;
d)    дізналася про це випадково.
2.     Подруги чи друзі вашої дитини ставляться до вас:
a)     як до другої мами;
b)    замовкають або ж переводять розмову на іншу тему, коли я заходжу;
c)     з повагою, але холоднувато;
d)    з повагою і любов’ю.
3.     Чи запрошували вас діти хоч один раз туди, де вони збираються з друзями?
a)     інколи «витягують» мене в кіно;
b)    ні, оскільки не хочуть бути зі мною будь-де;
c)     запрошували, але я відмовилася;
d)    ті місця, де вони збираються, мене не цікавлять.
4.     Багато батьків скаржиться, що їхні дорослі діти часто беруть їхній одяг, щоб поносити. У вашому випадку:
a)     цього не буває, оскільки мої речі їм не підходять;
b)    цього не буває, оскільки вони вже давно вийшли з моди;
c)     мені постійно доводиться шукати свої речі в шафі;
d)    я цього не дозволяю, вважаю, що кожен повинен носити свої речі.
5.     Виявилося, що ваші діти дуже зацікавилися однією з телепрограм. У цьому разі:
a)     я розпитую їх, чим подобається їм ця програма;
b)    мені не цікаво те, що цікавить їх;
c)     сподіваюся, що вони мені розкажуть про цю передачу;
d)    який час вникаю в зміст програми, а потім обговорюю її разом з ними.
6.     Скільки разів, після того як народилися ваші діти, ви говорили: «В наші чами було не так».
a)     один чи два рази, бо я розумію, що все змінюється;
b)    стільки разів, що й не пам’ятаю;
c)     небагато, адже повторами нічого не доб’єшся;
d)    я їм цього не говорила, але говорила про це зі своїми ровесниками.

Результати:
Від 4 до 6 відповідей під буквою «а» - без сумніву ви мати-подруга для своїх дітей. Ви швидше належите до тих людей, які вважають, що любов і повага прекрасно доповнюють один одного.
3 або менше відповідей під буквою «а» - вам необхідно налагодити тісніші взаємини зі своїми дітьми. Постарайтеся побільше дізнатися про їхні інтереси, друзів.
Від 4 до 6 відповідей під буквою «б» - увага! Ваші діти не знаходять з вами взаєморозуміння. Не дозволяйте віковому бар’єру виникнути між вами.

Якщо ваші відповіді під буквами «в» і «г» - ваші стосунки з дітьми дуже небезпечні. Очевидно ви «даєте крила дітям і зразу ж підрізаєте їх». Такі стосунки розвивають невпевненість у дітей.

Немає коментарів:

Дописати коментар