БЛІЦ-ТЕСТ ДЛЯ ДІТЕЙ ВІД 3 ДО 5 РОКІВ
Інструкція.
Читаючи цей тест, позначайте ті риси, які характерні для вашої дитини. Потім
підсумуйте результати кожної колонки та порівняйте те, що вийде. Як правило,
одна з колонок має зібрати найбільшу кількість позначок, її назва і буде тим
способом пізнання, який найбільше відповідає здібностям (поведінці) Вашого
дошкільника.
1. Спілкування
Коли моя дитина щось хоче сказати, то...
ГЛЯДАЧ
- Говорить короткими
реченнями, використовуючи найпростіші мовні звороти.
- Говорить вельми спокійно.
- Намагається спілкуватись за допомогою малюнків
та зображень.
СЛУХАЧ
- Говорить багато, використовує складні речення.
- Переповідає казки у всіх подробицях.
- Насолоджується бесідою.
ДІЯЧ
-
Використовує короткі речення, добираючи
потрібні слова.
-
Намагається спілкуватись за допомогою рухів
тіла та виразу обличчя, а не за допомогою слів.
-
Іноді розмовляє з неживими об’єктами.
2. Улюблені іграшки та проводження часу
Коли моя дитина грає сама, то...
ГЛЯДАЧ
-
Їй подобаються намистинки, кубики, головоломки
та кольорові олівці. Вона любить дивитись кіно та телевізор.
-
Вона насолоджується
малюванням, розфарбовуванням, якимись іншими мистецтвами та ремеслами.
СЛУХАЧ
-
Вона складає казки.
-
Вона любить книги, записи музики.
-
Їй подобається, коли їй читають.
ДІЯЧ
-
Вона любить грати на свіжому повітрі.
-
Вона захоплюється велосипедами та іншими
колісними іграшками.
-
Вона любить постійно кудись дертися.
3. Рухові навички
Коли моя дитина починає рухатись, то...
ГЛЯДАЧ
- Вона не дуже активна.
- У своїх малюнках вона не може
досягти схожості із зображуваними предметами.
СЛУХАЧ
-
Вона віддає перевагу розмовам
більше, ніж видам рухової активності.
-
Любить говорити про роботу, яку в
цей момент виконує.
-
Розмовляє сама з собою під час
малювання.
ДІЯЧ
- Вона бігає,
стрибає, пустує як може.
- Віддає перевагу
активним іграм більше, ніж настільним.
-
Вона ще не вміє добре малювати або
писати друкованими літерами.
4. Суспільні навички
Коли моя дитина перебуває в оточенні інших дітей, то
вона...
ГЛЯДАЧ
- Навіть у натовпі вона почувається
самотньою.
- Не любить дотиків і тому намагається
вибратись з натовпу.
-
Спочатку спостерігає і лише згодом
може взяти участь у грі.
СЛУХАЧ
- Легко залучається до розмови.
- Іноді є провідною фігурою.
- Бере на себе керівництво грою,
побудованою за принципом «не навмисне».
ДІЯЧ
-
Дуже любить спілкуватись.
-
Насолоджується компанією.
-
Розповідає що-небудь за допомогою
жестикуляції та дотиків.
5. Місце в групі
Коли моя дитина в дитячому садочку, то...
глядач
-
Їй подобається займатись індивідуальною діяльністю, наприклад, вирізувати
та клеїти.
-
Вона віддає перевагу не участі, а спостереженню за іграми інших
-
Щоб почувати себе впевнено, їй
потрібен час.
СЛУХАЧ
- Їй подобається розмовляти перед
усією групою.
- Вона віддає перевагу груповим іграм
перед індивідуальними.
- Вона уважна і добре виконує
вказівки.
ДІЯЧ
- Вона любить активні групові ігри.
- Вона нервує та
почуває себе незручно під час роботи або у грі за столом.
- Іноді вона дозволяє собі відволікатись та веде
себе досить неуважно.
6.
Емоції
Коли моя дитина що-небудь почуває, то вона...
ГЛЯДАЧ
- З хвилюванням виражає свої емоції.
- Її лякають емоційні вибухи інших.
- Зачаровано спостерігає за конфліктами.
СЛУХАЧ
- Використовує назву своїх почуттів, типу
«радість» або «горе».
- Дуже голосиста та драматична.
- Намагається вербально владнати розбіжності.
ДІЯЧ
- Дуже вразлива.
- Схильна до різких перепадів настрою,
- Зараз вона сердиться, а за хвилину сміється.
- Прагне схвалення, яке виражається за допомогою
обійм, посмішок, похвал.
7. Пам’ять
Коли моя дитина вчиться, то...
ГЛЯДАЧ
- Вона запам’ятовує будь-які дії краще тоді,
коли за ними спостерігає.
- Вона швидко навчається розпізнавати кольори,
числа та букви.
- Вона вміє розпізнавати продукти та етикетки
однотипних магазинів однієї фірми.
СЛУХАЧ
- Вона щоденно збагачує свій словник.
- Швидко запам’ятовує пісні та частівки.
- Любить запитувати та відповідати на запитання.
ДІЯЧ
- Вона наслідує ті дії, які бачить.
- Найкраще запам’ятовує те, що спробувала
робити.
- Дуже уважна тоді, коли може грати активну роль
під час уроку або фізичних вправ.
Злагодженість роботи
психічних процесів дитини виявляється в результатах поведінки наших дітей. Ось
чому наступна публікація буде присвячена психофізіології дитячої поведінки, де
спробуємо розібратись в тому, що спонукає до її виявів у дитини, а також як
уникнути чи попередити її несподівані прояви.
Немає коментарів:
Дописати коментар