ЖАДІБНІСТЬ
Навіть дошкільники добре знають, що бути жадібним – це
погано, вони засуджують жадібність у інших, але багатьом дітям буває важко
поділитися своїми іграшками чи ласощами з кимось.
Причиною жадібності дітей третього року життя є
особливості їхнього вікового самоусвідомлення: дитина починає відокремлюватися
від навколишнього світу разом зі своїми особистими речами. Тому для неї «моя
чашка», «мій стілець», «мій ведмедик» - це частинка її Я, яке вона прагне
захистити й утримати.
Якщо період самоусвідомлення пройшов неблагополучно,
більш дорослі діти продовжують виявляти жадібність як незрілу форму
відстоювання своїх меж або як негативне ставлення до необхідності чимось із
кимось ділитися. У таких дітей ситуації, у яких від них чекають прояву «доброти»,
викликають тривогу або гнів.
Чим можуть допомогти батьки
1. Замість того, щоб просити дитину
чимось із Вами поділитися – діліться з нею самі, але демонструйте, як Вам це
приємно. Ви зможете навіяти дитині відчуття того, що це досить приємний процес.
2. Уникайте деякий час тих ситуацій,
у яких дитина може продемонструвати свою жадібність. Адже частий прояв
негативних форм поведінки закріплює не тільки небажані звички, а й неприємне
уявлення про себе.
3. Частіше розповідайте дитині про
те, яка вона хороша, що вміє робити, цікавтесь її вподобаннями. Це допоможе їй
стати спокійнішою та впевненішою в собі.
Чим може допомогти психолог
Основні завдання психологічної корекції:
1. Визначити, які психологічні
проблеми дитини спричиняють її жадібність.
2. Допомогти дитині подолати ці
проблеми шляхом усвідомлення своїх почуттів, розкриття своїх можливостей,
підвищення впевненості у своїх силах.
3. У спеціальних ігрових ситуаціях
повправлятися з дитиною в проявах щедрості, дати відчути радість і гордість за
себе.
4. Сформувати впевненість дитини в
тому, що вона добра, вміє і хоче допомагати іншим, може поділитися з тими, кого
любить.
5. Разом із батьками розробити
подальші заходи з формування позитивного
ставлення дитини до себе та оточення.
Немає коментарів:
Дописати коментар