субота, 6 червня 2015 р.

Жадібність як частинка особистості дитини

ЖАДІБНІСТЬ
Навіть дошкільники добре знають, що бути жадібним – це погано, вони засуджують жадібність у інших, але багатьом дітям буває важко поділитися своїми іграшками чи ласощами з кимось.
Причиною жадібності дітей третього року життя є особливості їхнього вікового самоусвідомлення: дитина починає відокремлюватися від навколишнього світу разом зі своїми особистими речами. Тому для неї «моя чашка», «мій стілець», «мій ведмедик» - це частинка її Я, яке вона прагне захистити й утримати.
Якщо період самоусвідомлення пройшов неблагополучно, більш дорослі діти продовжують виявляти жадібність як незрілу форму відстоювання своїх меж або як негативне ставлення до необхідності чимось із кимось ділитися. У таких дітей ситуації, у яких від них чекають прояву «доброти», викликають тривогу або гнів.

Чим можуть допомогти батьки
1. Замість того, щоб просити дитину чимось із Вами поділитися – діліться з нею самі, але демонструйте, як Вам це приємно. Ви зможете навіяти дитині відчуття того, що це досить приємний процес.
2. Уникайте деякий час тих ситуацій, у яких дитина може продемонструвати свою жадібність. Адже частий прояв негативних форм поведінки закріплює не тільки небажані звички, а й неприємне уявлення про себе.
3. Частіше розповідайте дитині про те, яка вона хороша, що вміє робити, цікавтесь її вподобаннями. Це допоможе їй стати спокійнішою та впевненішою в собі.

Чим може допомогти психолог
Основні завдання психологічної корекції:
1. Визначити, які психологічні проблеми дитини спричиняють її жадібність.
2. Допомогти дитині подолати ці проблеми шляхом усвідомлення своїх почуттів, розкриття своїх можливостей, підвищення впевненості у своїх силах.
3. У спеціальних ігрових ситуаціях повправлятися з дитиною в проявах щедрості, дати відчути радість і гордість за себе.
4. Сформувати впевненість дитини в тому, що вона добра, вміє і хоче допомагати іншим, може поділитися з тими, кого любить.
5. Разом із батьками розробити подальші заходи  з формування позитивного ставлення дитини до себе та оточення.

Немає коментарів:

Дописати коментар