четвер, 9 липня 2015 р.

Діагностика порушень емоційної сфери



ДІАГНОСТИКА ПОРУШЕННЯ ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ






ПОРУШЕННЯ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ

Інструкція для батьків. Переглянувши наведені нижче характеристики, зауважте, що властиво вашій дитині.

Інфантильна агресивність
          Задерикуватий;
          часто свариться з дітьми;
          мучить навколишніх;
          часто провокує батьків;
          ображає оточуючих;
          неслухняний;
          постійно пред'являє претензії батькам;
          несподівані прояви бурхливого темпераменту;
          поводиться, як тиран;
          агресивний;
          ревниво ставиться до братів і сестер;
          скаржиться, що його не люблять;
          свариться з ровесниками;
          невгамовний;
          дратує інших дітей;
          надто багато говорить;
          знищує свої речі, іграшки.

Надмірна активність
          Перебуває в постійному русі;
          багато говорить;
          говорить дурниці;
          неспокійно спить;
          несподівані прояви бурхливого темпераменту;
          нервово покусує нігті;
          не вміє чекати.

Відокремленість
          Сором'язливий;
          любить усамітнюватися;
          приховує свої почуття;
          бажає бути непомітним;
          не бере участі в грубих іграх;
          надає перевагу перебуванню вдома;
          мало спілкується;
          боязкий.

Страх
          Схильний до головного болю, у шкільному віці до мігрені;
          часто болить живіт;
          страх перед дитячим садком чи школою;
          легко бере на себе вину;
          скаржиться, що його не люблять;
          може легко блювати.

Порушення сну
          Не хоче спати один;
          боязкий; 
          боїться темряви;
          спить неспокійно;
          невпевнений;
          страждає від жахіть.

Труднощі в навчанні
          Докладає багато зусиль для вивчення матеріалу;
          погано читає;
          погано розділяє слова на склади;
          не справляється з домашніми завданнями;
          відстає від інших учнів, одногрупників;
          погано пише;
          погано рахує;
          легко відволікається.

Агресивна поведінка
          Інколи поводиться погано, щоб привернути до себе увагу;
          із задоволенням провокує дітей;
          заважає іншим дітям своєю непосидючою поведінкою;
          штовхає, зачіпає і б'є дітей;
          завжди знаходить недоліки в тому, що роблять інші діти;
          коли сердиться, погрожує зробити зло іншим дітям.

Замкнута поведінка
          Боїться сторонніх дорослих;
         легко виходить із рівноваги в новій обстановці;
          боїться, що програє під час гри;
          тремтять руки, коли хвилюється;
          швидко лякається;
          ніколи не кричить голосно, навіть якщо є всі причини сер­дитись;
          не захищається, коли інші діти ображають.

Пасивно-агресивна поведінка
          Стає капризним і впертим, якщо щось не вдається;
          ображається через найменшу критику стосовно себе;
          вважає, що всі повинні йому в усьому догоджати;
         від будь-якої необхідності послухатися скаженіє;
          зі злістю в очах дивиться на оточуючих;
          постійно ображений;
          коли сердиться, ні з ким не розмовляє.

ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ ТРИВОЖНОСТІ І СХИЛЬНОСТІ ДИТИНИ ДО НЕВРОЗУ (За А. Захаровим)

Мета: оцінити емоційний стан дитини, його зв'язок із поведінковими реакціями.
Інструкція для батьків. Якщо відзначена особливість по­ведінки виражена й останнім часом збільшується, то відповід­ний пункт оцініть у 2 бали. Якщо зазначені прояви трапляються періодично, то відповідний пункт оцініть в 1 бал. За відсутності названих у пункті особливостей поведінки поставте 0 балів.
Твердження
  1. Легко засмучується, довго переживає, занадто близько все бере до серця. 
  2. Коли щось не так — плаче, не може заспокоїтися.
  3.  Вередує без причини, дратується через дрібниці, не може чекати, терпіти.
  4.   Дуже часто ображається, сердиться, не терпить ніяких за­уважень.
  5.  Украй нестійкий настрій: може сміятися і плакати одночасно.
  6.  Засмучується без очевидної причини.
  7.  Як і в перші роки свого життя, ссе соску, палець, усе крутить у руках.
  8.  Довго не засинає без світла і без присутності поруч близь­ких; спить неспокійно, часто прокидається вночі; не може вранці одразу прийти в себе.
  9.  Надто збуджується, коли потрібно стримуватися, або галь­мує, виконуючи щось.
  10. З'являються виражені страхи, побоювання у будь-яких нових, невідомих або відповідальних ситуаціях.
  11. Зростає невпевненість у собі, нерішучість у діях і вчинках.
  12.  Швидко втомлюється, відволікається, важко сконцентровує увагу.
  13.  Усе важче знайти спільну мову, домовитися; постійно змі­нює рішення або поринає в себе.
  14.  Скаржиться на головні болі ввечері або на болі в ділянці живота вранці; часто блідне, червоніє, упріває; чухається без очевидної причини; страждає від алергії, різних висипів на шкірі.
  15. Знижується апетит, часто і довго хворіє, без причини під­німається температура; часто пропускає дитячий садок чи школу.

Інтерпретація результатів
Отримані бали потрібно додати.
  • 30 - 20 балів — безсумнівний нервовий розлад.
  • 19 - 15 балів — невроз був або буде найближчим часом.
  • 4 - 10 балів — є ознаки нервового розладу, але вони не обов'язково свідчать про наявність захворювання.
  • 9 - 5 балів — є схильність до виникнення нервового розла­ду, потрібно бути уважнішими до стану нервової системи дитини.
  • 4 - 0 балів—відхилення несуттєві, є виявами вікових особ­ливостей дитини, які з часом минуть.

Немає коментарів:

Дописати коментар