середа, 13 травня 2015 р.



ФОРМУВАННЯ У ДІТЕЙ  ПЕВНИХ МОРАЛЬНИХ ПОЧУТТІВ




1. Почуття правди: дитина зацікавлена, щоб її уявлення  навколишній світ були достовірними, і тому прагне осягнути істину. Виховувати почуття правди дуже непросто, саме в дошкільному віці, коли дитина любить вигадувати і фантазувати. Отже, цей процес вимагає від дорослого педагогічного такту і почуття взаємної довіри.
2. Почуття довіри виявляється у дитини щодо тих людей, яких вона позитивно оцінює за сумлінність, щирість, доброзичливість, чуйність, готовність захистити слабшого.
3. Почуття справедливості – це переживання дитиною свого прагнення втілити правду в життя, неупереджено ставитись до однолітків або дорослих.
4. Почуття прихильності – здатність віддавати перевагу одним людям порівняно з іншими, орієнтуючись на власні зацікавлення чи потреби.
5. Почуття гідності виникає у дитини під час оцінювання іншими дітьми її дій та вчинків з огляду на їх відповідність моральним нормам.
6. Почуття чесності пов'язане з чесністю як із рисою характеру, з прагненням правди та справедливості.
7. Почуття відповідальності – сумлінне виконання дитиною певного обов'язку. Це почуття виховується змалку через залучення до виконання доручень.
8. Почуття сорому вже виходить за межі інстинктів. У дошкільнят воно виявляється як тривога за свою репутацію.
9. Почуття совісті – важлива форма прояву моральної свідомості, яка виникає як внутрішнє усвідомлення дитиною добра і зла.
10.    Почуття успіху має такі прояви: коли дитина досягає бажаного, вона відчуває радість, задоволення, а коли постають  перешкоди – засмучується, дратується, розгублюється.
11.    Почуття страху. Страх є інстинктивною  реакцією самозахисту, самозбереження.
12.    Почуття альтруїзму – це переживання, що виявляється у готовності діяти безкорисливо, попри власні інтереси.
13.   Громадянські почуття виявляються через любов до родини, рідної землі, рідної мови.

Немає коментарів:

Дописати коментар