ФОРМУВАННЯ У ДІТЕЙ ПЕВНИХ МОРАЛЬНИХ
ПОЧУТТІВ
1. Почуття правди: дитина зацікавлена, щоб її уявлення
навколишній світ були достовірними, і тому прагне осягнути істину.
Виховувати почуття правди дуже непросто, саме в дошкільному віці, коли дитина
любить вигадувати і фантазувати. Отже, цей процес вимагає від дорослого
педагогічного такту і почуття взаємної довіри.
2. Почуття довіри виявляється у дитини щодо тих
людей, яких вона позитивно оцінює за сумлінність, щирість, доброзичливість,
чуйність, готовність захистити слабшого.
3. Почуття справедливості – це переживання дитиною
свого прагнення втілити правду в життя, неупереджено ставитись до однолітків
або дорослих.
4. Почуття прихильності – здатність віддавати
перевагу одним людям порівняно з іншими, орієнтуючись на власні зацікавлення чи
потреби.
5. Почуття гідності виникає у дитини під час
оцінювання іншими дітьми її дій та вчинків з огляду на їх відповідність
моральним нормам.
6. Почуття чесності пов'язане з чесністю як із рисою
характеру, з прагненням правди та справедливості.
7. Почуття відповідальності – сумлінне виконання
дитиною певного обов'язку. Це почуття виховується змалку через залучення до
виконання доручень.
8. Почуття сорому вже виходить за межі інстинктів.
У дошкільнят воно виявляється як тривога за свою репутацію.
9. Почуття совісті – важлива форма прояву моральної
свідомості, яка виникає як внутрішнє усвідомлення дитиною добра і зла.
10. Почуття
успіху
має такі прояви: коли дитина досягає бажаного, вона відчуває радість,
задоволення, а коли постають перешкоди –
засмучується, дратується, розгублюється.
11. Почуття
страху.
Страх є інстинктивною реакцією
самозахисту, самозбереження.
12. Почуття
альтруїзму – це переживання, що виявляється у готовності діяти безкорисливо, попри
власні інтереси.
13. Громадянські
почуття
виявляються через любов до родини, рідної землі, рідної мови.
Немає коментарів:
Дописати коментар