середа, 20 травня 2015 р.

Як діти адаптуються до умов дошкільного навчального закладу (ДНЗ)?

КРИТЕРІЇ ВИЗНАЧЕННЯ СТУПЕНЯ АДАПТАЦІЇ

 Легка адаптація

Апетит: у перші дні може бути понижений, потім нормалізується. Відмови від їжі не спостерігається.

Сон: у перший тиждень можливі проблеми зі сном, він може бути нетривалим. До 20-го дня сон нормалізується.

Емоційний стан: настрій бадьорий, зацікавлений, може поєднуватися з плачем. Переважає спокійний емоційний стан. Будь-який новий подразник спричиняє за собою повернення як до позитивних, так і до негативних емоційних реакцій.

Поведінка: у перші дні можливий прояв пасивної активності. Активність дитини спрямована на сприйняття і переробку інформації. Може виявлятись як у мовному, так і в емоційному плані: сміх, голосові реакції.

Соціальні навички: стосунки з близькими дорослими не порушуються, але цікаві й інші дорослі. Дитина піддається ритуалам прощання і зустрічає батьків із позитивним настроєм. Відгукується і виконує вказівки дорослого. Ставлення до дітей може бути як байдужим, так і зацікавленим. Дитина вступає в активний контакт із дорослими і навколишніми предметами, може виявляти пошукову орієнтувальну зацікавленість.

Середня адаптація

Апетит: знижується, у перші дні  виникає відмова від їжі. Апетит відновлюється через 20-40 днів.

Сон: дитина погано засинає. Сон короткий, відновлюється через 20-40 днів.

Емоційний стан: спостерігається пригніченість, напруженість. Швидкий перехід до негативних емоцій, частий плач або, навпаки, загальмованість. Поступово, зазвичай до 20-го дня, емоційний стан нормалізується.

Поведінка: відсутність активності. Надалі активність вибіркова. Можлива відмова від участі в діяльності, у грі. Дитина не користується набутими навичками, ігри ситуативні й короткочасні.

Соціальні навички: ставлення до дорослих вибіркове. Спілкування лише в певних умовах. Ставлення до дітей: уникає, сторониться або проявляє агресію.

Важка адаптація

Апетит: знижений, стійка відмова від їжі. Дуже важко звикає до нової їжі. Апетит відновлюється до 60-го дня.

Сон: погано засинає. Сон короткий (до 30 хвилин), часто під час сну спостерігаються схлипування. Може скрикувати уві сні. Сон відновлюється приблизно до 60-го дня.

Емоційний стан: відсутність активності при негативних емоційних реакціях (тихий плач, пхикання, страх, загальмований стан, відсутність спроб активного опору). Настрій байдужий. Сильно і довго плаче.

Поведінка: пасивна. Активність відсутня. Часто заперечує будь-яку діяльність.

Соціальні навички: у перші дні переважає негативне ставлення до дорослих. Стосовно дітей проявляє байдужість або страх. У міру того, як дитина адаптується до умов ДНЗ, виникає вибірковість у спілкуванні з дорослими.


Немає коментарів:

Дописати коментар